poe poe - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Jessie Oostrum - WaarBenJij.nu poe poe - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Jessie Oostrum - WaarBenJij.nu

poe poe

Blijf op de hoogte en volg Jessie

25 Oktober 2012 | Nederland, Lochem

Hallo!!

Eindelijk tijd en weer internet.
Alles goed met iedereen? Mijn moeder wil niet op internet, maar ik ben blij dat ze sinds gisteren weer thuis is. Vrij lastig dat ik niks kan delen, behalve af en toe sms/belletje.

Hoe staat het er hier voor; vooral erg traag. Oudste zoon van Jagat en veel familie is er . Het is een komen en gaan. (Rotcomputer, zal af en toe letters missen). Gisteren was het DE DAG van het Dasain feest, dat beloofde wat. Zelfs Jagat was er met 2 Ned.toeristen. Wel even leuk om mee te kletsen, opeens was ik ook even een toerist. Nou het was vooral een tam familiegebeuren met het krijgen van tika's (plakkaat knalrose gekookte rijst op het vorhoofd). Ook wij werden goed bedeeld zeg maar. Men geeft her en der geld. Paasbest gekleed.
's Avonds bier gedronken. Ik heb aangegeven te weinig te doen te hebben. Hij wees op het feit dat het hier traag gaat ( goh!) en ik geduld moet hebben, observeren etc. Morgen belt hij en ik heb aangegeven nog naar project dovenschool te willen. Hoor ik morgen. Vanmorgen de Ned. uitgezwaaid, voelde weer even eenzaam.
Pabina kwam niet opdagen (naar haar eigen fam voor tika's). See you tomorrow zei ze nog gisteren... Het blijft allemaal vaag.

19 okt en 20 okt nog 3 trainingen gegeven. Ik moet zeggen dat ik die goed voor elkaar heb. Veel, veel bruikbaars. Bijv. maandverband. Dan vraag ik wat voor maandverband..giegeldegiegel, nee ze hebben papieren " you have seen in pharmacy" ja. ok. maar dan blijkt dat ze allemaal katoenen doeken gebruiken. Daar weer veel over gesproken onderling. Af en toe moet je ze er weer even bijhalen want ze kunnen kletsen!
Daarna 2 nachten in Jiri. Is hier best dichtbij ( 18 km ongeveer) maar ik heb ruim een uur als een aap aan het bagagerek gehangen. Mijn hele vingers waren verkrampt. Vanuit Jiri gaan er veel trekkingen. Hotel met douche en 1 lullig

  • 25 Oktober 2012 - 07:23

    Jessie Van Oostrum:

    zie/begrijp dat er maar 1 stukje is geplaatst, zucht.
    Ga vanmiddag nog een keer proberen.

  • 25 Oktober 2012 - 07:23

    Jessie Van Oostrum:

    zie/begrijp dat er maar 1 stukje is geplaatst, zucht.
    Ga vanmiddag nog een keer proberen.

  • 25 Oktober 2012 - 07:31

    Marloes:

    Ah Jessie, fijn weer even iets te horen en heel fijn dat je moeder weer thuis is! Zaterdag zijn Peter en Noa nog even gezellig langs gekomen in het restaurant in Lochem waar wij uit eten waren. Nou, maar gewoon met de "snelheid" van daar mee gaan..en dan straks in Nederland dat proberen vast te houden ;-) Ook mooi dat die cursussen gaan zoals je wil, dat is dan toch ook heel nuttig! Dikke knuffel weer!

  • 25 Oktober 2012 - 07:37

    Peter:

    .... 1 lullig zeepje. Wel eindelijk in een goed bed geslapen, maar de helenacht renden er tientallen kakkerlakken om mij heen. Na een intensieve jacht heb ik er uiteindelijk 3 kunnen pletten. 2 dagen in Jiri doorgebracht, ook hier allemaal supervriendelijke mensen. En erg kleurrijk allemaal. Voor het eerst ook een beetje op de vogels gaan letten. Ik heb al 43 verschillende soorten genoteerd, waaronder de Nepalese roepieroepie. Op de tweede dag in Jiri een vreselijk zware trekking gedaan. Tot op 3500 meter hoogte gekomen. poepoe, dat viel niet mee, weinig conditie. Na twee dagen in relatieve luxe weer als een aap aan het bagagerek gehangen op de weg terug. Nu weer thuis in mijn dorp waar het leven zo zijn gangetje gaat. In een voor mij veeeeel te laag tempo. Ik wil hier mijn handen uit de mouwen laten wapperen, net als thuis. Daar houd ik van. Maar goed, is misschien wel een mooi leerproces voor mij. Niet alles moet en al helemaal niet allemaal tegelijk op dezelfde dag. Ben wel benieuwd hoe Peter het redt in Nederland. kan mij eigenlijk niet voorstellen dat alles net zo goed gaat als met mij erbij. Zal wel flink puinruimen worden als ik terug ben. Maar ja, dat is niet erg, doe ik nu ook genoeg energie voor op. Ik kan er weer helemaal tegenaan zometeen. Verheug mij er ook enorm op. Nou lieve mensen, je leest, het gaat mij goed, ben nu ongeveer op de helft, ben benieuwd wat dit land nog meer voor mij in petto heeft. Liefs, jessie

    Zo iets ?

  • 25 Oktober 2012 - 08:42

    Marrianne:

    ha Jessie! Blij weer van je te horen, gek hè, ben dan ook nog even raar bezorgd.... Ik begrijp dat het traag gaat... Oh.. Dat zal voor mij ook een crime zijn! Ik ben ook eigenlijk een echte doener... Maar fijn dat je daar toch wel degelijk iets achter kunt laten, maandverband, ik had wel gedacht dat er katoenen lappen gebruikt zouden worden, ws ook in het kraambed, vast ook niet uitgekookt nadien, vast ook veel endometritis, te vaak, te veel... En hoe is het met verse naveltjes? Nog een koordje? Of ook een touwtje om af te binden? Het kriebelt bij mij!
    Wat de puinhoop bij jou thuis betreft: valt vast mee, Erik is ook een poos regelmatig uit huis geweest en had daar een eigen plek en waar hij het hier thuis heerlijk kan laten was het daar super opgeruimd... Dus.... Misschien heeft die Peter van jou het wel prima voor elkaar, op zijn manier, maar.... Ok mooi! En mocht je als je thuis bent hulp nodig hebben kom ik graag een middag helpen, kunnen we ook lekker bijkletsen.
    Voor nu: een hele fijne goede dag! Ik ga vanmiddag met mijn moeder naar de oncoloog, samen met mijn broertje, gelukkig, hoef niet alleen met haar. Ze heeft besloten geen behandelingen meer te willen dus dat moeten we misschien wel verantwoorden...
    Dokters willen soms erg graag behandelen... We zullen zien.
    hele lieve groet, Marrianne

  • 25 Oktober 2012 - 09:19

    Marijke:

    Hoi Jessie,
    Fijn te horen dat het goed met je gaat. Het is af en toe wel goed om een tandje terug te gaan. Dat zijn de momenten waar je jezelf tegenkomt en inzichten krijgt.
    Leuk en nuttig wat je allemaal doet. Hoop het allemaal nog persoonlijk van je te horen!

    Geniet, ook van de rustige momenten!
    Liefs,Marijke

  • 25 Oktober 2012 - 12:06

    Annemarie:

    Hoi, neeee uiteraard gaat alles thuis niet zo goed zonder jou erbij. Maar dat zal wel meer zijn omdat ze je missen dan omdat je zo'n helder Mientje bent. (Ajax hè?).
    Ben wel benieuwd of je richting de 3500 meter fatsoenlijke schoenen aan had. :-).
    Ik hoop dat je nog een paar mooie plannen maakt voor je resterende tijd en dat je wat hebt aan de ervaring van het 'onthaasten'. Als nou iets een andere cultuur is dan de onze... Maak een boek met al je indrukken! Je kunt zo mooi observeren, allerlei details die je opvallen, mooie foto's... Of collage. Inclusief kakkerlakken.
    Mooi nieuw gezegde: de handen uit de mouwen laten wapperen ( de handen uit de mouwen steken/ de handen laten wapperen). Je wil gewoon dubbelop in actie:-).
    Tot gauw!

  • 25 Oktober 2012 - 12:31

    Jessie:

    Ha Jessie,
    Jemig, heb ik net een verhaal geschreven, is alles verdwenen in dat groene behang. Maar fijn dat je weer in de lucht bent. Ik dacht, als je je nou verveelt, kun je misschien een collage maken met je indrukken, tekst en beeld. Jij kunt zo goed observeren, Mooie foto 's van details, citaten, teksten etc.verzamelen. Inclusief kakkerlakken. Sfeerbeelden, mooi en juist niet. En dan thuis een geheel maken. Past mooi bij het onthaasten. Misschien juist ook die dingen die meer te maken hebben met je innerlijke reis, die je raken.
    Nou ja, zegt misschien meer iets over mij.
    Kom gauw terug, maar maak ook nog een paar mooie plannen voor je resterende tijd!
    (ja wat ik toch nog wel wou weten, is wat je voor schoenen aanhad richting de 3500 meter :-))
    Tot gauw weer!

  • 25 Oktober 2012 - 12:43

    Wim:

    lang leve Peter, is het verhaal toch compleet. Mooi dat je zo van je af kan schrijven. Je merkt wel aan de reacties dat er goed gelezen wordt. En iedereen zo meeleeft. Doen wij ook hoor. Denken vaak aan je en aan alle herkenbare dingen die je meemaakt. Hou je taai.
    Ermelose groet

  • 25 Oktober 2012 - 13:27

    Sasja:

    Grapjas Peter .... goede imitatie van Jessie, maar haalt het toch niet bij de echte verslaggeving .... kan de echte Jessie nu weer opstaan! (oh zie net dat er weer een berichtje is, van Jessie zelf deze keer) ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 10096

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 09 November 2012

Nepal

Landen bezocht: