veel veel veel - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Jessie Oostrum - WaarBenJij.nu veel veel veel - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Jessie Oostrum - WaarBenJij.nu

veel veel veel

Blijf op de hoogte en volg Jessie

18 Oktober 2012 | Nederland, Lochem

Dag allemaal,
Dank weer voor de leuke reacties.
Scgrok mij rot gisteren, mijn moeder met spoed naar het ziekenhuis, maagbloeding waarschijnlijk. Gisteren belde Jagat ook weer ( van het HCH Nepal, ik logeer bij zijn moeder/schoonzussen, kinderen) etc etc. Hele bubs.
Besproken dat als het moet, ik eerder terug ga...Hoop zo bericht van Peter te krijgen. Gaat als een lopend vuurtje door het huis. Vreemde gewaarwording; zonder electriciteit, kaarsje aan, open vuur/rooklucht en oma kwam naar mijn hokje, pakte mijn handen en zei dat alles goed kwam. Die 2 " rot" jochies moesten natuurlijk vertalen ( ik was bezig met engelse les geven, ben van alle markten thuis: nagels lakken, vijlen, voetballen, maispellen, groete pellen (geen idee wat het was), badminton etc) ik weer janken natuurlijk, zij ook. De boys " you are crijing AGAIN" ..!
Ik had zo'n sissi zakdoekje ( Noa uit Wenen) of dat de queen van Holland was.
Ik hoop heel erg dat het mam goed gaat met je en jij pap je gaat redden. anders kom je maar naar het hol van Peter. Niet fijn als je zo ver weg zit. Straks hopelijk meer info.

Marrianne: ga volgend jaar maar zeker mee, een goede verpleegkundige of nog beter arts zou ook mooi zijn. De arts hier wil mij onderzoeken laten doen..ik weiger. Weer zo veel te vertellen.

Gisteren een soort ceremonie op de school ( 900 leerlingen 4-16 jaar. Zijn nog een stuk of 10 boardingschools, veel kleiner) De principal zag mij en ik op een ere stoel vooraan, aangestaard door van alles. Zat me rot te vervelen. Nog wel leuke gesprekken gehad met een ministerachtig iemand.

En!! al 2 trainingen gegeven. Volgens mij waren er vandaag 17 vrouwen. ( ze komen en gaan) Ik heb 1 verhaal, maar vrouwen komen elke keer weer. Er zit er altijd 1 vooraan alles op te schrijven. Erg leuk. Was er eg onzeker over maar hygiene /kennis is hard nodig.( zag net weer iemand in de bosjes, poepen)

Net een rol pleepapier en poeppoeder gehaald..zit verstopt..Weer wat anders dan iedereen die diarree heeft. Heb ik geen last van dus.

Was vanmorgen even een klein moment het geschreeuw (praten hier knetterhard), geen privacy etc. Is weer weg, vermaak mij uitstekend.
Plannen weer gewijzigd, Jiri 2 dagen uitgesteld omdat ik alleen nog 19,20 en 21 okt een training kan geven. Daarna 4 dagen niks,...daar baal ik van ziekenhuis/healthpost gesloten. verder vanwege dasain dus geen mogelijkheid meer. Dat ik ok. Ik weet nu veel, veel gezien.

Ha albert, dat dacht ik al, dat je contact had opgenomen, lief.

Knal nog steeds 10 x per dag mijn hoofd. Alles laag.

Nou, weer het een en ander van mij afgeschreven. Kan nog zoveel vertellen . Is vandaag een baby vernoemd , niet naar mij maar ik mocht de naam kiezen. Sam. Vonden ze tekort is nu geworden Samyog. ook leuk toch! Kind is al 3 maanden hoor, en ik stelde ook nog volgens de dr de verkeerde diagnose..hij vond het ringworm..ik weet niet.

Foto's nog niet gelukt, zal het morgen hier eens vragen.

Mam, ik bel je!!! Veel liefs en ik hoop dat het goed gaat!!!!!

Liefs allemaal!

  • 18 Oktober 2012 - 13:22

    Noor:

    Hoi jes, ja het is veel als ik je lees. Je hoort straks mee via sms. De telefoon neemt ze nu niet op. Ik ben er 4 uur. Kunnen we misschien contacten. Pa gaat goed nu hoor, hij kan in ede maar verkiest eigen omgeving, prima. Liefs Noor

  • 18 Oktober 2012 - 13:33

    Marijke:

    Hoi Jessie,

    Dat blijft erg vervelend als er bij het thuisfront wat gebeurt. Wat moet je, terug gaan, blijven? Ik hoop dat het allemal meevalt en dat je je reis af kunt maken. Je maakt heel wat mee daar. Hoop dat je een beetje je ding kunt doen. Een hele ervaring rijker in ieder geval!

    Succes,
    liefs,
    marijke

  • 18 Oktober 2012 - 13:35

    Fokalien:

    Dan is Nederland opeens weer ver weg.....
    Je maakt weer veel mee en heb je je weg al een beetje gevonden?
    Hier genieten van de herfstkleuren en een weekje niks doen.
    Liefs Fokalien

  • 18 Oktober 2012 - 13:38

    Benita:

    We hopen dat het allemaal mee gaat vallen voor je moeder. Het is heel naar als je zo ver weg zit en niets kan doen. Klinkt ook allemaal chaotisch daar.
    Liefs van ons allemaal.

  • 18 Oktober 2012 - 14:20

    Ella,:

    Ha Jessie,
    Wat een schrik, lees voor de eerste keer je reisverslag ik hoop het beste voor je moeder.
    Ik kan me een beetje een beeld vormen hoe het er daar aantoe gaat je past daar wel je blijft rustig je dingen doen en laat je niet zo gauw van de wijs brengen viel me op bij de utzwaai borrel we waren allemaal druk bezig om je overal voor te behoeden en je zei alleen maar ik zal wel zien (wauw)
    ik heb je groeten nog even aan Diet gedaan,
    Veel plezier met die kinderen daar voor je het weet hangen ze de hele dag aan je rokken als je nog last hebben van die (rotjoggies met ze gaan zingen helpt vast.
    Lieve groet vanuit een rustig buro in Zelhem.
    ella

  • 18 Oktober 2012 - 14:45

    Marloes:

    Lieve Jessie, wat een emotionele draaimolen! Denk aan jullie!
    Tjee, als jij al telkens je hoofd stoot....:-)

  • 18 Oktober 2012 - 15:24

    Annemarie:

    Hee Jessie,
    Wat rot!
    Ik duim voor je moeder, vaak lijkt het in het begin het ergst omdat er nog zo weinig bekend is. Dat hoop ik nu ook maar. Je zussen zullen zeker goed voor je ouders zorgen.
    Hoop dat je snel geruststellend nieuws hebt!
    X Annemarie

  • 18 Oktober 2012 - 16:34

    Sasja:

    Nou weer veel indrukken, leuk hoor! Vervelend voor je moeder en ja, dat zal je nu niet zien, dat je dan in het buitenland zit ..... Hopelijk zo geruststellend nieuws.

    Ah, Ruby komt thuis, dus moet nu meteen door naar zwemmen. Doei doei.
    Sas x

  • 18 Oktober 2012 - 17:58

    Agnes:

    Hoi Jessie,
    Wat een rottig nieuws over je moeder. Hopelijk hoor je snel meer.
    Je maakt wat mee Jessie, straks heb je op z'n minst ook weer een maand nodig om bij te komen van alles.
    Je verhalen zijn geweldig. Ik verheug me nu al op Nepal....Hou je haaks. Lieve groet, Agnes

  • 18 Oktober 2012 - 19:29

    Sam:

    Hé mam,
    Zo te zien gebeurt er heel veel daar! Leuk! Jammer van je trainingen, hoop dat het niet tegenvalt uiteindelijk (dat je te hoge verwachtingen had). Je hebt zo te zien nog veel op je planning staan, dus maak er nog iets geweldigs van Mam!
    Morgen gaan wij langs oma. Hopelijk komt alles gewoon goed!
    X

  • 18 Oktober 2012 - 19:51

    Stephanie:

    Hé daar! Tjongejonge wat balen zeg. Heb Peter net even gesproken, we duimen heel hard hier dat je je tijd daar vol kunt maken want dat zou toch heel erg jammer zijn. En dus natuurlijk dat het meevalt met je moeder. Laat het even aan anderen over...het is niet anders. Iedereen gunt jou daar nu een mooie tijd toch? Ach ja, gemakkelijk praten..ik weet het.

    Marlous zei het al mooi: als jij al steeds je hoofd stoot haha. Wat een ongelooflijke verhalen heb je, geweldig. Hopelijk komen er straks mooie foto's bij om het verhaal compleet te maken.

    Hier gaat het goed, wij maken ons druk om onbenulligheden :-) Het is lekker weer hier, zo'n 18 graden en om even de verschillen te benadrukken: heb je nog gehoord dat er een Oostenrijker uit de lucht is komen vallen, 38 kilometer omhoog gegaan met een capsule en daarna gesprongen met een parachute in een soort van astronautenpak, heel onwerkelijk! Zo maar even een nieuwtje uit de Westerse wereld.

    Pas goed op jezelf, liefs van ons, we duimen!!!

    Stephanie

  • 18 Oktober 2012 - 20:33

    Sasja:

    Nou, weer even een vervolg. Die trainingen lukken toch wel een beetje zo te horen! Jammer dat je er minder kan doen dan eerst gedacht, maar hopelijk pikken ze er wat van op! Wat praten ze daar eigenlijk? Moet je constant vertaald worden? Vermoeiend lijkt me dat.

    Samyog .... leuk! Ook niet wat voor jou Sam?

    Tot het volgende verslag!! x

  • 18 Oktober 2012 - 20:33

    Sasja:

    Nou, weer even een vervolg. Die trainingen lukken toch wel een beetje zo te horen! Jammer dat je er minder kan doen dan eerst gedacht, maar hopelijk pikken ze er wat van op! Wat praten ze daar eigenlijk? Moet je constant vertaald worden? Vermoeiend lijkt me dat.

    Samyog .... leuk! Ook niet wat voor jou Sam?

    Tot het volgende verslag!! x

  • 18 Oktober 2012 - 22:31

    Marrianne:

    wat is het dan inderdaad even veel-veel-veel.... Echt lastig om met een zieke moeder ver weg te zijn, wat ik wel tussen de regels door lees, ook van reacties van mensen om je melder heen, is dat er heel goed gezorgd wordt voor je ouders, jij kunt nu ook niet anders dan maar even afwachten en hopen dat het allemaal een beetje met een sisser af gaat lopen, neemt niet weg dat het spannend zal zijn.
    leuk dat je al echt wat werk hebt kunnen doen, fijn gevoel denk ik, jij kunt laten zien hoe wij in het westen tegen gezondheiszorg aan kijken en wij kunnen leren van hoe ze het daar doen... Het beste uit 2 werelden halen?
    het lijkt me een heel goed idee om volgend jaar misschien ook te gaan? maar wel samen hoor Jessie! Eerst over een paar weken maar eens flink bijkletsen. Ik stop nu hier egenrgie in mijn gezin, mijn leuke werk en ook mijn zieke moeder. Gisteren de eerste morfine pleister geplakt....
    Doe je de trainingen in een kliniek( je)??? Of, stel ik me zo voor, buiten? heb je materialen?
    heb je programma's uit NL mee?
    Nou... Ik ga zo slapen, drukke dag gehad, visites, spreekuur... 20.30 thuis.
    Ik wens jou ook een goede nacht, ik ga zo nog even googelen naar het tijdsverschil tussen NL en Nepal.
    Truste!! Tot later, lieve groet!

  • 18 Oktober 2012 - 22:35

    Marrianne:

    4 uur en 3 kwartier... Je slaapt al lang! ;-) nou, slaap lekker maar! ;-)

  • 19 Oktober 2012 - 10:35

    Irma:

    Lieve Jessie,

    Een paar dagen weggeweest en lees nu pas je de laatste twee blogs. Mooi geschreven.
    Schrok wel even toen ik het las van je moeder. Dan ben je toch wel heel ver weg.
    Zo te horen ben je wel helemaal opgenomen door 'je familie' en heb je je in zo'n
    korte tijd goed aangepast. Al twee trainingen gegeven. Hoef je daar niet meer zo
    over in te zitten. Fijn dat je zo blij bent met je dagboek. Leuk zeg dat je een naam
    mocht kiezen voor de baby. Zegt toch ook wel wat.
    Veel liefs en denk aan je.

  • 19 Oktober 2012 - 13:37

    Stoffel:

    Leuk Jessie, je belevenissen. Zelfs je strooptocht naar Nepalees poeppoederr klinkt interessant vanaf hier..;)
    Wat naar van je moeder, hoorde het net eerst via Thijs die het van Sam had gehoord.. Schrikken zeg.. Hopelijk loopt het met een sisser af. Rot om dan zo ver weg te zitten. Duim met je mee op een goede afloop. X Stoffel

  • 19 Oktober 2012 - 13:37

    Stoffel:

    Leuk Jessie, je belevenissen. Zelfs je strooptocht naar Nepalees poeppoederr klinkt interessant vanaf hier..;)
    Wat naar van je moeder, hoorde het net eerst via Thijs die het van Sam had gehoord.. Schrikken zeg.. Hopelijk loopt het met een sisser af. Rot om dan zo ver weg te zitten. Duim met je mee op een goede afloop. X Stoffel

  • 19 Oktober 2012 - 13:37

    Stoffel:

    Leuk Jessie, je belevenissen. Zelfs je strooptocht naar Nepalees poeppoederr klinkt interessant vanaf hier..;)
    Wat naar van je moeder, hoorde het net eerst via Thijs die het van Sam had gehoord.. Schrikken zeg.. Hopelijk loopt het met een sisser af. Rot om dan zo ver weg te zitten. Duim met je mee op een goede afloop. X Stoffel

  • 19 Oktober 2012 - 15:09

    Noa:

    Lieve mam,
    Leuk allemaal om te horen! met die trainingen gaat het inderdaad goedkomen. We gaan zo naar oma, dus dan bellen we je nog wel. Maak je geen zorgen,het gaat allemaal goed komen! blijven genieten van deze bijzondere ervaring!
    xxx Noa

  • 19 Oktober 2012 - 15:52

    Peter:

    Hoi Jes,

    Weekend doorwerken dus begrijp ik ? Het moet niet gekker worden. Daarna paar dagen feest, dus de ontspanning in. Wat moeten we ons bij dat feest voorstellen eigenlijk ? Hier in Lochem is het prachtig weer (23 graden of zo), hele dag achterin de tuin gezeten naar de lucht zitten turen. Ongelooflijk veel vogels kwamen voorbij. Heerlijk ontspannend ook. Noa was ff naar Bakker Bart en kwam met drie gigantische broodjes terug. Loopt het water al in de mond ? Zie ja daar nog dieren/vogels/insecten/bloemen of andere uitingen van de natuur ? Nou we laten weten als we nieuws hebben aan deze kant. Niet te hard werken dit weekend, doen wij ook niet. Liefs, peter

  • 19 Oktober 2012 - 21:11

    Tanja (Dieren):

    Ha Jessie,

    hoop dat het allemaal een beetje meevalt met je moeder!
    Geef je maar over aan de feestelijkheden...

    Hier prachtig nazomerweer.

    Groetjes!

  • 20 Oktober 2012 - 19:18

    Cora:

    Ha Jessie,

    Wat een boeiende verhalen vertel je, ik lees ze met verbazing, maar zit ook te smullen.
    Hoop dat je inmiddels betere berichten hebt ontvangen over je moeder. Mocht dat zo zij.... geniet dan van alle bijzondere feestelijkheden om je heen. Geweldig dat je dit kunt meemaken, ook al hoor ik tussen je zinnen door dat het voor jou ook jammer is omdat je weinig kunt doen.

    Maar Lieve Jessie, het is zoals het is..... dus geniet van de dingen die nu op je pad komen.

    Een Lieve groet vanuit Scheveningen. X Cora


  • 21 Oktober 2012 - 09:43

    Marjon:

    Hoi, jeetje Jessie jij zit echt in een emotionele roller coaster zeg, eerst en nog steeds lees ik alles wat daar gebeurt en vooral wat nog niet gebeurt en dan nu je moeder, hoop dat alles met haar goed komt en dat jij je trip kan afmaken, kan mij ook voorstellen dat je er niet rustig kan zitten afwachten. Goed naar je eigen gevoel luisteren hé!!!Ik moet ook om je lachen hoor wat je daar meemaakt, wat een totaal andere wereld leven wij dan hier hé...
    ik hoop over een paar dagen te lezen dat het met je moeder beter gaat en met jou ook natuurlijk.

    heele dikke knuffel,
    Marjon

  • 21 Oktober 2012 - 21:41

    Arma:

    Hoi Jessie,

    Heb net je verhalen gelezen en wat maak je veel mee. Zowel aan ervaringen als aan emoties, maar het lijkt je wel steeds beter te gaan. Vervelend van je moeder, zeker als je dan zover weg bent.
    Hier hectische tijden o.a met mijn vader, maar dat vertel ik je later nog wel.
    Ik bewonder je echt om wat je doet. Ik hoop dat je nog een leuke tijd tegemoet gaat.
    Vel plezier.

    Dikke kus, Arma

  • 22 Oktober 2012 - 21:29

    Deborah:

    Lieve jessie....poeh poeh wat een verhalen en wat een reacties....krijg je daar wel de tijd voor om het allemaal te lezen? Denk als je thuis bent nog wel een jaar nodig hebt om het allemaal te verwerken.
    zondag bij je moeder geweest en altijd verrast ze ons met die blosjes op haar wangen als is ze nog zo ziek, dus nooit te peilen, maar ze moet in en in wit geweest zijn.
    ze verzorgen haar goed en ben er van overtuigt dat ze haar niet laten gaan voor dat alles weer wat op de rit is. het valt voor jou niet mee op zo,n afstand...maar het komt allemaal goed hoor.
    maak je droom maar af en wij wensen je nog goede weken toe! veel lieve groeten van ons uit baarn.!

  • 22 Oktober 2012 - 21:29

    Deborah:

    Lieve jessie....poeh poeh wat een verhalen en wat een reacties....krijg je daar wel de tijd voor om het allemaal te lezen? Denk als je thuis bent nog wel een jaar nodig hebt om het allemaal te verwerken.
    zondag bij je moeder geweest en altijd verrast ze ons met die blosjes op haar wangen als is ze nog zo ziek, dus nooit te peilen, maar ze moet in en in wit geweest zijn.
    ze verzorgen haar goed en ben er van overtuigt dat ze haar niet laten gaan voor dat alles weer wat op de rit is. het valt voor jou niet mee op zo,n afstand...maar het komt allemaal goed hoor.
    maak je droom maar af en wij wensen je nog goede weken toe! veel lieve groeten van ons uit baarn.!

  • 23 Oktober 2012 - 12:54

    Wim:

    Jessie
    Wat een verhalen. Het beste advies is go with the flow, dan geniet je er het meeste van. Ermelose groet

  • 24 Oktober 2012 - 08:02

    Marrianne:

    Ha Jessie, even een klein berichtje, ik denk regelmatig aan je, het doet me goed te lezen dat je moeder goede verzorging heeft en blosjes op d'r wangen ;-)
    Alles oké daar? Ik had het gisteren met Lidwien van Beek ( mijn buurvrouw, 4 kindjes, moet je kennen, huisarts in Ruurlo) over je... Ze was helemaal enthousiast, zou ook zo mee willen... Maar ja, ze heeft wel 4 kleine bloedjes van kindertjes...
    Gaat je werk daar een beetje zoals je gedacht had? Ik ben ook zo benieuwd naar communicatie, alles met een tolk? Of in het Engels?
    Nog even en dan zit de helft er al weer op... Ik ga zo spreekuur doen, het weer gaat hier flink afkoelen, het is echt herfst.
    Geniet nog maar even van de warmte, de zon! dat zal in elk geval goed doen. hele lieve groet, tot later, Marrianne

  • 24 Oktober 2012 - 13:57

    Ria En Wim:

    Hallo Jessie:
    Het zoeken naar jouw site lukte steeds niet.
    Daar zijn wij dan.
    Jouw verhalen gelezen.
    Begrijpen dat het toch anders is dan jij vooraf had gedacht.
    Daar komt bij de ziekenhuisopname van je moeder.
    Wij hopen dat het met haar goed gaat.
    Horen wij wel van Peter.
    Voor de komende weken:maak er wat van.

    Groetjes,

    Ria en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 10088

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 09 November 2012

Nepal

Landen bezocht: