nog even - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Jessie Oostrum - WaarBenJij.nu nog even - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Jessie Oostrum - WaarBenJij.nu

nog even

Blijf op de hoogte en volg Jessie

06 November 2012 | Nederland, Lochem

Lieve allemaal,

Uit respect voor fam de bondt wilde ik eerst geen verslag meer make. Maar, Peter, ok.
Inge, ik bel straks.

En weer terug in Kathmandu na een reis van 8 uur uit Pokkhara. Warm, een heel vies ruikende mijnheer naast mij ( iel, maar zat zo breed uit dat ik opeens zo geirriteerd was en vroeg of hij op zijn eigen helft kon blijven) Hij had een treeking (was guide) van 17 dagen gedaan...wrs niet gewassen enzo.
Ergens gedropt, geen idee waar, heb een uur rondgehobbeld en uiteindelijk iets bekends gezien.
Ik ben dus in Chitwan geweest, prachtig. Op de grens met India, vlak, en veel natuur. Een olifantentoer ;s morgens vroeg. Met z'n 4en op een olifant. Van te voren dacht ik, ok. maar vond het heel bijzonder. Zo groot en ze lopen zo stil. Door manshoge olifantengras, bosjes etc. Leopardjong gezien, een witte neushoorn, nog een luipaard, herten, wilde zwijnen. Mooi.
Daarna olifantenbad, kan je de rivier in ( aan de overkant lad de gevaarlijke variant van de krokodil op een oliAfnt klimmen en dan gedoucht worden. Ik moet zeggen ( werd enorm gepusht door de gids en hij heeft er een hele reportage van gemaakt; heel charmant drijfnat in je kleren) het was erg leuk. Ik ben blij genoeg geoefend te hebben in berrgejes lopen en op de grond zitten, ik kwam redelijk soepel de olifanten op en af. Ook uit en in de kano. Viel mij zelf niks tegen.
Hotel daar prima! (Agnes!!), fam bedrijf/aardige mensen. Leuke toeisten(grote groep nieuwzeelanders die gezongen hebben. Oud mannetje die echt een prachtig liedje zong, ontroerend( en ik had niet eens gedronken), lekker eten, fijne kamer.Mijn kamer had de naam rufous treepie, een wat onooglijk vogeltje volgens mij, weinig opvallend. Maar met een mooie naam! Een kamer zonder vloerbedekking! met rieten meubeltjes.
's middags een jungle walk. Daar werd ik wat giegelig van (zenuwen>>)eerst door de rivier waden, uitleg ( bij elkaar blijven, guide voor en 1 achter bewapend..met stok) bij het in oog stan van een beer...probeer maar af te leiden door je tas te geven, een rino; klim in een boom ( ja ja!) of zoek ( ja ja) een dikke om er achter te staan.
Een wilde olifant..dat wisten zij ookniet, die zijn zo onvoorspelbaaar.. En dan lopen. Een olifant loopt zachter.
Apen gezien, wild zwijn, veel herten en een zwarte beer met 2 jongen. De guide waszo enthousiast dat hij er met mijn toestel van door ging. Wij moesten wachten..mooie foto's en " we were very lucky"!.Krokodillen, 2 soorten, bloedzuigers op mijn sokken.
's Avond met de open jeep (Tim!) naar dorpje ( mooie lemen huizen met rieten daken arm!!!!!!) dans avond, ook leuk. De vrouwen daar hebben hun onderbenen vol met tattoes en een neusring.
Carol uit Australie ontmoet. 69 jaar, superleuk mens, klik mee. Hippe tante,oh makkelijk en alleen op reis, wel georganiseerd, maar toch!
Haar achternaam : Marlow ( hoe kersterig wil je het hebben).
Volgende ochtend vroeg in van die smalle kanoes en vooral stil ziten. De birdwatching. Prachtig. 5 soorten ijsvogels ( zwart/wit, groot, klen etc) een hele lelijke grote vogel ( marabu?? dnk ik), ooievaars, mierennesten hoog in de bomen, mist over de rivier, een sunrise..prachtig! heel stil. Zijn mijn mooiste foto's denk ik.
Daarna naar Pokkhara. Mooi maar niet boeiend. erg toer.lekker eten. Daar Yam ontmoet, Nepalees/29 jaar. tja..Ik was zo blij opeens Carol weer te zien (kwam een dag later daarheen) zo toevallig. Ik zat met die yam in een tibetaans eethuisje en zij stond op de kaart te kijken, hoorde ik opeens mijn naam. Yam hebben we laten zitten in cafe Amsterdam.." you arwe not responseble"" zei Carol. Ik wilde mij namelijk gaan afmelden daar...
Refugeedorm van Tibetanen geweest..het enige wat mij raakte was de metershogeposter met alle namen/leeftijden/beroepen en foto's van de Tibetanen die dit jaar door zelfverbranding om het leven zijn gekomen, heftig. Al 56. Verderop lopen dan de chinese toeristen.
Eeen mooie sunrise gezien vanaf een hoge berg (met nog honderden toeristen) Ik had een taxichauffeur die mij daarna een soort sightseeing gaf, maar in wel zo'n hoog tempo. Binnen een half uur hadden we 2 tempels, een monastry, de cave gezien. We waren met de sunrise trouwens ook de eerste (bijna dan..) maar zeker de eerste die weernaar beneden zoeften. You are quick zei ik de hele tijd (hij begreep er niks van natuurlijk).
VGerder nog uren zitten niksen en lezen aan het meer. Nee, Chitwan vriendelijker, boeiender en mooier.
Vanmorgen dus weer naar Kath. 2 nachten en dan naar huis. Ik wil nooit naar huis na een vakantie, maar nu wel!!

Zo, ik zit op kantoor met 2 pubers die beide weinig tot geen engels spreken, iki stink ( ook ik) en ga nu naar het hotel, douchen en het uitgaansleven in....ahum. Wel trekdus ga zeker een restaurant zoeken. In Pokk. werd ik kriegel van mj zelf, kon niet besluiten ergens te gaan zitten ( te vol, te veelgroepen, te leeg, etc ) Uiteindelijk prima gezeten, 1 persoonstafeltje, eigen kaarsje, cocktail besteld en Indiaas gegeten, mmm

Sas/Andi fijn bericht!
Dag allemaal, tot gauw.
XX
Jessie


Zie allerlei spel fouten. Verslagje op zo,n ieniiemienie laptopje gedaan en zonder leesbril...

  • 06 November 2012 - 12:19

    Peter:

    Voor het eerst jaloers bij de berichten. Maar ja, je bent de natuur ingegaan. Ik wist het wel als ik Tim was. We zijn inmiddels aan de grote voorbereidingen begonnen om van de zwijnenstal hier in huis de boel weer een beetje aan kant te krijgen. Supernetjes hoeft niet, houden wij onszelf voor, want in vergelijking met je verblijfsruimtes daar is het hier in elke staat die wij opleveren netjes. Ondanks het feit dat we ons uitstekend vermaakt hebben met z'n vieren zien wij al een paar dagen erg uit naar vrijdagochtend vroeg op Schiphol. Dan zijn we weer compleet ! Hebben er erg veel zin in om je weer te zien en zijn benieuwd naar al je verhalen met bijbehorende foto's. Of, met andere woorden, we hebben je gemist !

  • 06 November 2012 - 13:27

    Marloes:

    Inderdaad, begint al meer op een a-la-Tim verslag te lijken. Fijn dat iedereen uitkijkt naar je thuiskomst. Jijzelf waarschijnlijk ook.

  • 06 November 2012 - 16:09

    Fokalien:

    Hoi Jessie,
    Nog een paar daagjes in dat bijzondere oort, zie je al helemaal zitten op zo!'n olifant, super lijkt me dat. Je kunt nu echt af gaan tellen en voor je het weet is het vrijdag.
    Hoop je dan snel te zien. Liefs Fokalien

  • 06 November 2012 - 16:09

    Fokalien:

    Hoi Jessie,
    Nog een paar daagjes in dat bijzondere oort, zie je al helemaal zitten op zo!'n olifant, super lijkt me dat. Je kunt nu echt af gaan tellen en voor je het weet is het vrijdag.
    Hoop je dan snel te zien. Liefs Fokalien

  • 06 November 2012 - 20:58

    Marrianne :

    wat een mooie verhalen Jessie! Ik geniet en probeer me een voorstelling te maken, jij alleen daar... Je bent taai hoor! Ik bewonder dat wel, je doet het maar mooi wel!
    En dan straks weer naar huis vliegen, ook je familie weer zien.. Oh... Wat zal dat fijn zijn, je eigen Peter weer in de ogen kunnen kijken en lijfelijk kunnen voelen.... Je kindertjes! Hmmmm
    Ik hoop je later te zien!
    Groetjes, Marrianne

  • 07 November 2012 - 12:14

    Deborah:

    lieve jessie....voor a.s. vrijdag vast van harte WELKOM THUIS.....oef wat zullen ze blij zijn! geniet ervan en laat je maar lekker verwennen! tot horens! xx

  • 08 November 2012 - 20:14

    Sasja:

    Loop even achter met je verslagen .... mooi zeg. Je hebt zo wel hele verschillende dingen meegemaakt en vele uiterste gezien. Ben benieuwd naar je foto's!! Je zit nu waarschijnlijk al in het vliegtuig, dus goede reis en thuiskomst dus maar. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 10076

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 09 November 2012

Nepal

Landen bezocht: